dinsdag 21 februari 2012

Project life 2012

Hi,

I've seen some project life albums on youtube and blogs and I was itching to start one. However most of them were made using the Becky Higgins album and other products. Since I live in the Netherlands and don't have a good and cheap scrapbook store anywhere near me I was reluctant to start an album. I really wanted to use the bright and cheery products from Becky Higgins. Even if they are from previous years.  They look so great and easy to use. But it's quite expensive to buy and ship the Becky Higgins products to the Netherlands. 

Two weeks a go I finally decided to start my project life album 2012. I wasn't going to let expensive products let me down. I started using product I already had. There photo sleeves for 4x6 photos. Although they're black I will use them. I put them in a normal binder and started filling in the blank pages.

I used correspondent cards because they exactly fit the sleeves.
Some of the sleeves where altered by hand stitching some pockets in half.

Because I was late starting the project I still have some catching up to do.
Only weeks 1,2,3,5 and 6 are done now.
There are not a lot of pictures in these first weeks. I wasn't prepared for project life. Now I see each day as an opportunity to take a picture. Since I already carry my camera everywhere it's really easy to do.

Here are some peeks at my album.
What do you think?
Any tips and tricks on how to spice up my album and make it look more like a "Becky Higgins' " are welcome.
 
Thanks for visiting my blog. Please comment and become a follower.


Hallo,

Ik heb een aantal project life albums gezien op youtube en blogs en het jeukte om er ook mee te starten. Helaas werden de meeste gemaakt met de producten van Becky Higgins. Aangezien ik in Nederland woon een geen goede en goedkope scrapbook winkel dichtbij in de buurt heb was ik aan het aarzelen om een album te beginnen. Ik wilde echt de kleurrijke en vrolijke producten van Becky Higgins gebruiken. Ook al zijn ze van vorige jaren. Ze zien er zo mooi uit en gemakkelijk in gebruik. Ze zijn echter best duur om te kopen en naar Nederland te laten verschepen.

2 weken geleden heb ik uiteindelijk toch besloten om mijn project life 2012 te starten. Ik was niet van plan om dure producten me te laten weerhouden. Ik ben gestart met spullen die ik al had. Het zijn fotohoezen voor foto's van 10x15 cm. Hoewel ze zwart zijn gebruik ik ze toch. Ik heb ze in een normale map gedaan en ben gestart met het invullen van de lege plekken.

Ik gebruik correspondentie kaarten omdat deze precies in de hoesje passen. Sommige hoezen heb ik aangepast door met de hand het vakje door het midden vast te stikken.

Omdat ik laat ben begonnen met mijn project moet ik nog heel wat inhalen.
Alleen weken 1,2,3,5 en 6 zijn nu klaar.
Deze weken bevatten niet zo veel foto's omdat ik nog niet bezig was met project life. Nu zie ik elke dag als een gelegenheid om foto's te maken. Aangezien ik mijn camera toch al altijd bij me had is dat makkelijk om te doen.

Hier een kijkje in mijn album.
Wat vinden jullie er van?
Elke tip of truck om dit album wat meer op een "Becky Higgins" te laten lijken zijn welkom.

Bedankt voor het lezen van mijn blog. Als je het leuk vind laat dan een reactie achter en wordt volger.






2 opmerkingen:

Martha zei

Wat mooi is dit zeg en wat een super leuk project!!!
groetjes,
Martha

femmoltje zei

Heyhey

Leuk dat jij ook een pl begonnnen bent.
Ik ben wel per 1 januari gestart.
Ben nu met week 8 bezig.
Op mijn blog staan week 1-2 en 3 de rest moet ik nog steeds plaatsen :$
Ik had hetzelfde als wat jij hetb.. Vond het ook te duur al die spullen vanuit amerika te laten komen en ben dus ook met het a4 formaat daat wel in nederland te krijgen is begonnen